Навчальний курс лідії боженко
Теорія та практика застосування МАК в психологічному консультуванні і тренінговій роботі
Для психологів та студентів, соціальних педагогів, психотерапевтів, тренерів, коучів, які прагнуть опанувати та поглибити своє розуміння такого психологічниого інструменту як МАК.
БУДЕМО ПРАЦЮВАТИ З:
Більш ніж з 20 колодами карт
Арт-техніками
Психотерапевтичною
казкою
Аналітичними техніками
Техніками на візуалізацію
Авторськими техніками тренера
Вас чекає:
24 години теорії та практики
від фахівця з багаторічним досвідом
Група до 15 осіб
однодумців зацікавлених спільною справою
Більше 20 колод карт та десятки технік
для роботи з різними запитами клієнтів
Сертифікат
Сертифікат від Навчально-методичного центру освіти м. Львова (учасникам, які відвідають усі заняття курсу)
Курс включає цикл 4 занять за темами:
ЗАНЯТТЯ 1 (05.10)
✔ Ознайомлення з можливостями проективних карт у роботі.
✔ Детальне розуміння діагностичної та корекційної складової карт.
✔ Особливості роботи у поєднанні колод.
ЗАНЯТТЯ 2 (12.10)
✔ Застосування проективних метафоричних карт у роботі з подружніми парами.
✔ Аналіз життєвих сценаріїв батьківсько-дитячих стосунків.
ЗАНЯТТЯ 3 (19.10)
✔ Особливості використання метафоричних карт у роботі з травмою.
✔ Реконструкція травматичної події, її вербалізація.
✔ Пошук внутрішнього ресурсу для подолання травми.
ЗАНЯТТЯ 4 (26.10)
✔ Авторські техніки по роботі з:
+ субособистостями,
+ внутрішньою дитиною,
+ життєвими сценаріями.
ЛІДІЯ БОЖЕНКО
Фахівець із роботи з метафоричними асоціативними картами, арт-терапії, пісочної терапії.
Практичний психолог, консультант з 15 річним досвідом, методист відділу психологічного супроводу, соціальної адаптації та виховання молоді Навчально-методичного центру освіти м.Львова. Провела понад 150 навчальних, семінарів та занять, майстер-класів на різноманітну психологічну та педагогічну тематику.
ЛІДІЯ БОЖЕНКО
Фахівець із роботи з метафоричними асоціативними картами, арт-терапії, пісочної терапії.
Практичний психолог, консультант з 15 річним досвідом, методист відділу психологічного супроводу, соціальної адаптації та виховання молоді Навчально-методичного центру освіти м.Львова. Провела понад 150 навчальних, семінарів та занять, майстер-класів на різноманітну психологічну та педагогічну тематику.
Питання/Відповідь:
Яка тривалість?
4 заняття по 6 годин
Коли?
Кожну суботу (05.10, 12.10, 19.10, 26.10) з 11:00 до 17:00.
Де?
м. Львів, площа Данила Галицького, 4
А перерва буде?
Так, звичано. Запланували час на обід, кава-перерви та нетворкінг
ВАРТІСТЬ:
* Знижка 50% для студентів денної форми навчання та учнів:
- необхідно мати дійсний студентський / учнівський квиток та вчитись на стаціонарі у навчальному закладі на території України,
- просимо поширити інформацію про захід на вашій сторінці у Facebook чи Instagram або у Facebook чи Instagram Stories.

** Доступна оплата частинами від "monobank" та миттєва розстрочка від "ПриватБанк".

*** Якщо Ви попередили про свою відсутність за 3 доби до події - оплата повертається в повному розмірі. В іншому випадку - оплата не підлягає поверненню.
одне заняття
400 грн.
Реєстрація
* Відкриється у Facebook Messenger
Контакти:
Тел.: +380980002318 (Viber, Telegram, WhatsApp), +380631786487 (Андрій)
E-mail: support@psytalks.info
Facebook Messenger - m.me/psytalks.info
Блог про МАК
Що таке МАК?
Метафоричні карти являють собою набір картинок різного характеру, розміром зі звичайну гральну карту. Цей психологічний інструмент з'явився в 1975 році, коли канадський художник Е. Раман створив першу, нині базову, колоду карт під назвою «ОХ». Пізніше, в 1983 році психотерапевт М. Егетмейер почав використовувати ці карти в роботі з клієнтами.

Карти, якими ми знаємо їх зараз, з'явилися в Німеччині в 1985 році. Їх творцями були Елі Раман та Морітц Егетмейер. На теперішній час вже існує більше п'ятнадцяти колод метафоричних асоціативних карт. Асоціативні метафоричні карти - це картинки, розміром з гральні карти, без закріплених стійких значень і інтерпретацій. На деяких картах зображені пейзажі, на деяких ситуації з життя, є карти із зображенням людей, казкових персонажів, а є карти з абстрактними малюнками.

Метафоричні карти застосовуються для пошуків вирішення актуальних проблем, для створення відповідної обстановки для справжнього, глибокого міжособистісного контакту. Карти інтернаціональні, тому сприймаються представниками багатьох культур, підходять для роботи з клієнтами різного віку. Вони також можуть використовуватися для проведення як групової так і індивідуальної роботи; для вирішення проблем сімейних відносин, розв'язання внутрішніх конфліктів, роботи з втратою, травмою та наслідками психотравми. Крім того, застосування карт сприяє розширенню знань про себе та навколишній світ; розвитку уяви та креативності; знаходженню рівноваги між тілом, душею та розумом; проживанню критичних ситуацій та знаходженню стратегій виходу з них; сприяють усвідомленню свого особистісного міста та шляху у житті та інше. Використання цього інструменту надає можливість працювати відразу з емоційною, ментальною та тілесною сферою клієнта. Робота з метафоричними картами створюють безпечну обстановку, яка сприяє обміну думками, вільному від оціночних суджень.

Джерело: "Питання психології" Вісник Національного університету оборони України 4 (29) /2012 207 Мілорадова Н. Е., кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології та педагогіки ФПМСІТ ХНУВС (м. Харків)
Види МАК
Метафоричні карти бувають різні. Значення кожної колоди залежить від тематики. Є більш цілеспрямовані, а є універсальні, але всі вони дуже ресурсні. Найпопулярніші серед психологів:

  • «Персона / Persona» - набір карт з обличчями людей, що відображає різні емоції і стани;
  • «Тандем / Tandu» - асоціативні карти для опрацювання стосунків в парі;
  • «Еко / Ecco» - розкриття творчого потенціалу;
  • «Коуп / Cope» - робота з травмами;
  • «Сага / Saga» -розвиток уяви і творчого потенціалу;
  • «О-карти / Oh-cards» -для самоаналізу і полегшення соціальних взаємодій;
  • «Морена / Morena» допомагає побачити ресурс;
  • «Вона» - жіноча, дуже ресурсна колода;
  • «Вікна і двері» - робота з станами, пошук ресурсів, нових рішень;
  • «Зі скрині минулого» - опрацювання дитячих травм, неврозів, установок.
  • «Горшочек золота» - робота з грошовими (фінансовими) запитами, яка дозволяє знайти рішення у відносинах з грошима.
Особливості використання МАК
1. Представником і шанувальником якого б напрямку психотерапії ви не були, чи психоаналізу, емоційно-образної терапії, символ-драми, арт-терапії та ін., ви зможете пов'язати його з МАК. Метафоричні карти відмінно «накладаються» на будь-який напрямок психотерапевтичної практики і коучингу.

2. Використовується як в індивідуальному консультуванні клієнтів, так і в групових заняттях.

3. За допомогою проективних карт можна працювати з проблемами міжособистісних стосунків і вирішення сімейних проблем, травмами, постановками цілей й планування, знаходження додаткового ресурсу для самореалізації, розкриття творчого потенціалу та ін.

4. За допомогою МАК можна працювати з різними національними, релігійними, професійними, інтелектуальними і віковими категоріями клієнтів.

5. Проективні карти – це один із самих високо екологічних психологічних інструментів. Карти є своєрідним посередником між клієнтом і психологом, що істотно знижує, а часом і повністю розчиняє захист першого. Часто метафоричні карти сприймаються клієнтом як гра, що дозволяє йому розкритися і природним чином увійти в процес консультування або групової терапії.

6. Метафоричні карти є ключем до підсвідомості людини, оскільки, насамперед, задіюють і активізують праву півкулю головного мозку.

7. У процесі роботи з МАК психолог і його клієнт користуються спільною метафоричною мовою, що значно полегшує взаєморозуміння. Метафора допомагає самовираженню клієнта.

8. Метафоричні зображення дозволяють мінімізувати дію психолога на клієнта, що, безумовно, підвищує якість психологічних послуг і зміцнює довіру до психолога.

9. Оскільки клієнт сам вибирає і сам інтерпретує карти (а консультант виконує лише допоміжну роль), то він відчуває себе незалежним від терапії. Сам процес роботи з МАК для клієнта містить у собі повідомлення «Я впораюся сам», «Я вже знайшов рішення», «Все в моїх руках».

10. Завдяки тому, що МАК – наочно-образний інструмент, робота на їх основі створює цілісність, дозволяє побачити розгорнення подій у часі, справляє враження завершеності. Як наслідок, робота з картами викликає позитивні емоції, веде до подолання апатії і безініціативності.

11. Розкладання карт на основі МАК часто стають для клієнта символічною життєвою програмою, яка починає розгортатися в реальному житті. Так, вийшовши з кабінету психолога, він починає крок за кроком "вибудовувати свій шлях".

12. При уявній «наївності та несерйозності» роботи з МАК, вони завжди є дзеркалом самого клієнта і надають терапевту унікальний матеріал для дослідження клієнтської історії.

13. В груповій роботі інсайти учасників можуть відбуватися не тільки на основі витягнутих ними «своїх» карток, але й на прикладі карт інших учасників групи.

14. Карти дозволяють задіяти ресурси інтуїції, розвивати уяву і стимулювати емоційний інтелект (затребуваність якого в сучасному суспільстві стає все більш і більш очевидною).

15. МАК легкі в освоєнні. На початкових стадіях роботи достатньо скористатися інструкціями, що додаються до кожної колоді.

16. Метафоричні карти є інструментом роботи психолога з самим собою.

17. Робота з картами активізує творчий потенціал самого психолога, дозволяючи йому створювати нові вправи і навіть власні колоди карт

Джерело: Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. 2015 №4 (29).
Групи МАК для роботи з дітьми / дорослими
МАК, призначені для роботи з дорослою аудиторією:
«Tandoo», «Вosch», «Lydia Jacob story»

МАК, першопочатково призначені для роботи з дорослими,
але адаптовані для роботи з дітьми:

«Oh», «Persona», «Morena», «Habitat»

МАК, рекомендовані для роботи з дітьми та дорослими, внутрішньою дитиною дорослого:
«Cope», «Personita», «Saga», «Claro»
Карти "OH"
Автор: Эгетмейер Моритц

Набор состоит из 88 карт, обозначающих различные жизненные ситуации и 88 карт с изображениями, раскрывающими возможное содержание этих ситуаций. Сочетание этих двух колод позволяет прояснить неосознаваемые мотивы поведения человека в различных проблемных ситуациях и найти внутренние ресурсы для их решения. Эти карты являются эффективным инструментом, помогающим получить доступ к бессознательному клиента в процессе формировании им терапевтического запроса, а также в ходе самой терапии.

Классические карты «ОН» — это две колоды по 88 карт. В одной колоде — слова и фразы, названия самых разных жизненных ситуаций. В другой — картинки, которые изображают эти самые жизненные ситуации.

Диапазон применения ОН–карт в групповой и индивидуальной работе со взрослыми и детьми огромен. Их удобно использовать, в семейной терапии, психодраме, гештальте, экзистенциальной и арттерапии, транзактном анализе и психосинтезе, просто для развлечения в кругу друзей и семьи. Посттравматический синдром, работа с психосоматическими заболеваниями и зависимостями, проблемы детско-родительских и супружеских отношений, взаимоотношения в коллективах, бизнес консультирование, прояснение и разрешение конфликтов, личностный рост

Карты создают атмосферу безопасности и доверия. Поощряют людей к самопознанию, открытию собственной креативности и улучшению коммуникации с окружающими. Они помогают разобраться в психологических причинах происходящих с человеком событий и найти решение для сложных ситуаций.

ОН-карты обладают всеми преимуществами проективных методов, существенно расширяя терапевтический арсенал психолога или психотерапевта. Карты позволяют получить доступ к целостной картине собственного «Я» клиента, его личностному мифу о мире и о себе в нем, а также о субъективном образе ситуации с точки зрения клиента. Карты очень быстро помогают прояснить и осознать актуальные переживания и потребности клиента, его незавершенные внутренние процессы. При работе со зрительными образами у клиента отсутствует или значительно снижена сознательная цензура, это облегчает работу с его внутренними подсознательными конфликтами.

Карты предоставляют нам возможность увидеть наглядную картину любых межличностных отношений, или взаимоотношений человека с любыми идеями и образами из его внешней или внутренней реальности. Использование карт для обращения к психотравмирующей ситуации через метафору, позволяет избежать дополнительной ретравматизации и создает безопасный контекст для поиска и моделирования решения. Карты запускают внутренние процессы самоисцеления и поиска своего уникального пути выхода из кризиса.

Работа с линией времени, позволяет моделировать и исследовать любые процессы в прошлом и будущем, находя с помощью карт метафорические образы решений, создающих для клиента особую, в последующем воплощающуюся в его жизни, реальность.
Карти "TANDOO"
Автор: Д-р Офра Аялон, Художниця: Марина Лук'янова, Ідея: Морітц Егетмейер

99 карт із зображеннями ситуацій з життя пар + 44 карт-знаків для індивідуальної роботи і роботи з парою (у парі)

Карти TANDOO ілюструють сцени з життя пар, які символізують почуття, бажання, потреби, конфлікти і ресурси, які постійно з'являються у взаєминах. Вони відображають різні етапи цих відносин: пізнання один одного, закоханість, інтимність, пристрасть, туга, взаємна радість, конфлікти, ревнощі, насильство, страх, біль, відчуженість, розставання і т.д.

Назва TANDOO походить з арамейської мови. У перекладі з арамейської, TANDOO значить «навпіл, надвоє», «удвох, разом». У цьому сенсі карти можуть бути використані не тільки для роботи з парами людей, а й для дослідження відносин між явищами, подіями, властивостями і т.д.

Кожна карта TANDOO є метафоричним простором, на який можна проектувати внутрішні і зовнішні аспекти нас самих. Люди, які використовують карти, можуть розглядати їх як дзеркала, які відображають їх внутрішню реальність і дають їм можливість побачити її в новому світлі. Дії на основі використання карт сприяють відображенню різних аспектів інтимних відносин, які виникають протягом усього життя. Також робота з картами сприяє налагодженню і поліпшенню комунікації, заохочує вираження почуттів, стимулює уяву і розширює самосвідомість. Використання карт TANDOO - це можливість слухати і відповідати, по-справжньому чути один одного без осуду або конкуренції.

Дії з картами TANDOO допомагають парам більше зрозуміти такі ситуації їх життя, як відчуження/відторгнення членів сім'ї і загроза руйнування відносин. Вони можуть прояснити багато моментів, особливості та причини до того, як вони почнуть впливати на відносини, і, таким чином, поліпшити взаємодію в парі.

Карти відображають альтернативні шляхи розгляду відносин. Вони допомагають отримати уявлення і реалізувати можливості для поліпшення і налагодження відносин. Процес роботи картами TANDOO з суперечками і труднощами пари допомагає отримати певне бачення ситуації і здібності, що дозволяє уникнути конфліктів і зробити відносини більш продуктивними, щоб пара могла підтримувати один одного і будувати довірливі, віддані і успішні стосунки.


Карти "Ессо"
Карты с абстрактными цветовыми композициями, стимулирующие воображение. Подходят для любого возраста, для выражения чувств и для творчества. Карты могут использоваться для обучения и для психотерапии, при работе с детьми и взрослыми, для работы над преодолением трудностей в общении и языковых трудностей.
Карти "Persona"
Набор включает в себя две колоды карт: 1-я состоит из карт с изображением лиц различных людей, 2-я колода отражает возможные схемы взаимодействий внутри любой человеческой системы. Карты помогают выявить внутриличностные и межличностные конфликты клиента и найти для них оптимальные решения. Карты с изображением людей можно использовать в качестве «виртуальных» заместителей при индивидуальной работе в гештальттерапии, при использовании системной семейной терапии (Б.Хеллингер) или в работе с субличностями в рамках других подходов. Схемы взаимодействия помогают увидеть реальные взаимоотношения клиента внутри его системы.
Карти "Personita"
77 портретов, нарисованных художниками Эли Раманом и Мариной Лукьяновой представляют детей и молодых людей всех стран и культур нашего мира. Иллюстрации, похожие на скульптуры А. Giacometti, на 44 картах-ситуациях помогают нам оживить портреты, вызывая наши собственные внутренние групповые и семейные истории. Карты «ПЕРСОНИТА» – игровое приглашение к обмену ассоциациями, которые всплывают из памяти и фантазии. Зажженные этими красочными картами мы можем найти точки соприкосновения разделенных внутренних частей личности.
Карти "Saga"
Набор карт, изображающих героев, волшебные предметы и сюжеты различных сказочных историй. Карты помогают погрузиться в мир фантазий, получить доступ к неограниченным возможностям нашего воображения. Карты предназначены как для детей, так и для взрослых. Они могут использоваться в совместной игре детей и родителей, учителей и учеников.
Карти "Cоре"
Набор карт, изображающих в символической форме травматические и стрессовые ситуации и способы их решения. Обращение к травмирующей ситуации через метафору позволяет избежать дополнительной ретравматизации и создает безопасный контекст для поиска и моделирования решения. Карты запускают внутренние процессы самоисцеления и поиска своего уникального пути выхода из кризиса.
Карти "Habitat"
В этом наборе карт представлены разнообразные отношения человека с окружающей природой. Карты предоставляют возможность найти новые связи между нами и природой, и призывают еще раз проверить способы взаимоотношений между нами и другими творениями, сосуществующими с нами на земном шаре.
Карти "Morena"
Набор состоит из двух видов карт: цветных рисунков и изображений следов на песке. Карты, изображающие жизнь первобытного племени в бразильской сельве, стимулируют воображение и позволяют придумывать истории, сказки и притчи, действие которых происходит как в настоящем, так и в далеком прошлом.
Робота з травмою
Для роботи з травмою та пошуку нових шляхів виходу з кризових станів застосовуються карти колоди «Подолання». Ця колода була безпосередньо створена (2002р.) з терапевтичною метою - переживання і подолання наслідків травматичного досвіду. Карти «Подолання» допомагають усвідомити різні особистісні підходи щодо сприйняття кризових ситуацій, пов'язаних з горем та втратами. При груповій роботі виникає можливість відчути підтримку групи, отримати від неї ресурси для роботи з травматичними переживаннями. Процес гри має динамічний характер, може виходити за існуючи рамки та обмеження та сприяти випліскуванню на поверхню творчої активності. Ефективність роботи з травмою зростає при залученні і інших колод: «Сага», «Міфи», «Морена», «О-карти» та інш.

Перш ніж безпосередньо підійти до больової точки й аналізувати її, слід якийсь час попрацювати над створенням атмосфери взаємної довіри, визначити рівень самооцінки клієнта і його комунікативні ресурси, створити плацдарм для подальшого просування в напрямку подолання травми. На цьому етапі позитивний ефект дають карти із колод, що сприяють розповіді та формуванню позитивного настрою: «Сага», «Міфи», «Морена», «1001 нічь», «Таіті».

Джерело: "Питання психології" Вісник Національного університету оборони України 4 (29) /2012 207 Мілорадова Н. Е., кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології та педагогіки ФПМСІТ ХНУВС (м. Харків)
Made on
Tilda